Sprzedałam wózek 21 lipca. Żadnych ukrytych wad czy innych. Zdjęcia na aukcji były autentyczne zrobione 2 tygodnie przed sprzedażą. Była licytacja, ale kupujący bardzo chciał kupić wózek na kup teraz co by nie czekać do końca. Kupił go za 350 zł. Płacił PayU. Wysyłkę kurierem sam sobie zorganizował (zamówił swojego kuriera DPD - ja tylko spakowałam paczkę). 25 lipca dzwoni do mnie z pretensjami, że wózek jest krzywy w tym złamany, śmierdzi i jest z grzybem. Poprosiłam go o zdjęcia i zaznaczyłam, że szkoda, że nie zgłosił kurierowi iż paczka jest naruszona i nie spisali protokołu uszkodzenia. Zdjęć do tej pory mi nie wysłał. Założył spór na allegro to mu odpisywałam.
W końcu przysłał mi pismo 4 sierpnia iż wózka nie chce, bo nie zgadza się z opisem w aukcji, a wszystko się zgadza. Teraz straszy prawnikami.
Czy musze mu oddawać pieniądze kiedy wiem, że wózek był zgodny z opisem, a po prostu mu się nie podoba albo nie wiem co ?
Zaznaczam iż nie prowadzę żadnej firmy tylko sprzedawałam wózek jako osoba prywatna.
Właśnie dostałam awizo i domyślam się iż jest tam kolejny list od owego Pana. Odbierać ? Inna sprawa, że jest on na stary adres, a nie na nowy w którym mieszkam..
Problem z kupującym na allegro..
Re: Problem z kupującym na allegro..
Postautor: kzkpl » 16 wrz 2014, o 16:26
Podpinam się pod temat mam podobny problem.
Witam,
Chcę się dowiedzieć jakie prawa ma Konsument (osoba fizyczna), który kupił od Sprzedawcy (osoba fizyczna) za pośrednictwem aukcji internetowych Allegro poprzez opcję Kup Teraz! Sprawa ma się tego typu, iż sprzedawca sprzedał konsumentowi nowy wolny od wad sprzęt w pełni sprawny przesłany za pośrednictwem firmy kurierskiej do konsumenta. Konsument odebrał paczkę i przy kurierze nie stwierdził wad ponieważ nie spisał protokołu szkody w obecności kuriera. Napisał do sprzedającego wiadomość e-mail, iż sprzęt jest popsuty i prosi o wymianę. Sprzedający zarządał podesłania skanu protokołu szkody, który otrzymał od konsumenta w końcu po 14 dniach spisanego "teoretycznie w obecności kuriera". Problem polega na tym, że firma kurierska spisuje i uznaje protokoły jedynie z datą do 7 dni nie 14, co na wstępie wyklucza prawo Sprzedającego jak i Kupującego do jakichkolwiek roszczeń od firmy kurierskiej w sprawie popsutego sprzętu, który najprawdopodobniej uległ zniszczeniu albo przez kuriera, albo przez konsumenta. I pytanie moje jest takie:
Na jakiej podstawie i czy w ogóle w takim przypadku, gdy jest spisany nie ważny protokół szkody sprzedawca ma obowiązek / bądź nie ma takiego obowiązku wymienić uszkodzony towar?
Można równie dobrze powiedzieć, że konsument wziął młotek do ręki i udarzał nim w urządzenie doprowadzając je do uszkodzenia. Przecież jak odbierał nie widział, że jest uszkodzony? Dziwne
Proszę o odpowiedź.
Witam,
Chcę się dowiedzieć jakie prawa ma Konsument (osoba fizyczna), który kupił od Sprzedawcy (osoba fizyczna) za pośrednictwem aukcji internetowych Allegro poprzez opcję Kup Teraz! Sprawa ma się tego typu, iż sprzedawca sprzedał konsumentowi nowy wolny od wad sprzęt w pełni sprawny przesłany za pośrednictwem firmy kurierskiej do konsumenta. Konsument odebrał paczkę i przy kurierze nie stwierdził wad ponieważ nie spisał protokołu szkody w obecności kuriera. Napisał do sprzedającego wiadomość e-mail, iż sprzęt jest popsuty i prosi o wymianę. Sprzedający zarządał podesłania skanu protokołu szkody, który otrzymał od konsumenta w końcu po 14 dniach spisanego "teoretycznie w obecności kuriera". Problem polega na tym, że firma kurierska spisuje i uznaje protokoły jedynie z datą do 7 dni nie 14, co na wstępie wyklucza prawo Sprzedającego jak i Kupującego do jakichkolwiek roszczeń od firmy kurierskiej w sprawie popsutego sprzętu, który najprawdopodobniej uległ zniszczeniu albo przez kuriera, albo przez konsumenta. I pytanie moje jest takie:
Na jakiej podstawie i czy w ogóle w takim przypadku, gdy jest spisany nie ważny protokół szkody sprzedawca ma obowiązek / bądź nie ma takiego obowiązku wymienić uszkodzony towar?
Można równie dobrze powiedzieć, że konsument wziął młotek do ręki i udarzał nim w urządzenie doprowadzając je do uszkodzenia. Przecież jak odbierał nie widział, że jest uszkodzony? Dziwne
Proszę o odpowiedź.
Re: Problem z kupującym na allegro..
Postautor: wobie » 22 wrz 2014, o 10:57
Jeżeli kupujący nie spisał takiego protokołu w obecności kuriera no to raczej nie ma szans chyba że byłaby to wada ukryta sprzętu.
Przejdź do
- Prawo administracyjne
- Prawo autorskie
- Prawo cywilne
- Prawo europejskie / Unia Europejska
- Prawo finansowe
- Prawo gospodarcze
- Prawo Internetowe
- Prawo karne
- Prawa konsumenta
- Prawo nieruchomości
- Prawo podatkowe
- Prawo pracy
- Prawo rodzinne
- Prawo spółek handlowych
- Prawo ubezpieczeniowe
- Pytania i porady prawne
- Studia prawnicze / aplikacje
- Szkolenia
- Wzory pism i umów
- Książki i edukacja prawna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
- Strefa czasowa UTC+02:00
- Na górę
- Usuń ciasteczka witryny
Prawo administracyjne
| Prawo autorskie
| Prawo cywilne
| Prawo europejskie / Unia Europejska
| Prawo finansowe
| Prawo gospodarcze
| Prawo Internetowe
| Prawo karne
| Prawo konsumenta
| Prawo nieruchomości
| Prawo podatkowe
| Prawo pracy
| Prawo rodzinne
| Prawo spółek handlowych
| Prawo ubezpieczeniowe
| Pytania i porady prawne
| Studia prawnicze / aplikacje
| Szkolenia
| Wzory pism i umów
| Książki i edukacja prawna