Kupujący twierdzi że kupił podróbkę, nie chce odesłać towaru

Raeven
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2012, o 12:30

Kupujący twierdzi że kupił podróbkę, nie chce odesłać towaru

Postautor: Raeven » 28 gru 2012, o 12:31

Witam,

W listopadzie wymieniłam swój aparat fotograficzny na uszkodzony Iphone(zbity dotyk) który sprzedałam na licytacji na ebay.
Telefon wysłałam pocztą polską, kupujący po otrzymaniu telefonu stwierdził że to podróbka. Dla mnie telefon wyglądał na oryginał, jednak nie jestem technikiem więc dopuszczam możliwość że istotnie może to być podróbka.
Kupujący zażądał ode mnie zwrotu pieniędzy przed zwrotem telefonu, na co odpisałam mu że na to się nie godzę i że pieniądze mogę zwrócić w standardowej procedurze reklamacyjnej po zwrocie towaru. .Poza tym kupujący miał 0 komentarzy, w bardzo agresywny sposób domagał się zwrotu pieniędzy PRZED odesłaniem towaru co wzbudziło u mnie, myślę że uzasadnione, podejrzenie próby wyłudzenia. Dodatkowo pomimo kilkukrotnego zapytania nie był w stanie przytoczyć żadnych argumentów na nieoryginalność telefonu - pisał jedynie " od razu widać że to podróba".Kupujący się nie zgodził się na standardową reklamację ( dalej żądał zwrotu pieniędzy przed odesłaniem towaru) i na tym sprawa się zakończyła.
Proszę mnie źle nie zrozumieć - ja CHCĘ zwrócić pieniądze jeśli okaże się że telefon jest podrobiony, natomiast nie mam żadnej gwarancji że zostanie odesłany. Ponadto jeśli jest to podróbka to ja również zostałam oszukana przez osobę od której nabyłam telefon.

Dziś otrzymałam wezwanie na policję w tej sprawie. Mam oczywiście całą korespondencję z kupującym, jak również z osobą od której telefon nabyłam.

Czy realnie coś mi grozi? Jak powinnam rozwiązać tę sprawę?

dynda
Posty: 32
Rejestracja: 26 paź 2013, o 21:03

Re: Kupujący twierdzi że kupił podróbkę, nie chce odesłać towaru

Postautor: dynda » 26 paź 2013, o 21:11

Według mojej wiedzy, masz całkowitą rację. Zakupy przez internet tak właśnie wyglądają, że jeśli dochodzi do jakiejś reklamacji, to Kupujący musi jako pierwszy zwrócić towar, a dopiero wtedy otrzyma zwrot pieniędzy

qmata
Posty: 3
Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:12

Re: Kupujący twierdzi że kupił podróbkę, nie chce odesłać towaru

Postautor: qmata » 7 cze 2015, o 13:21

Masz potwierdzenie że prosiłeś go o zwrot aparatu?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości