Certyfikat jakości – sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej

Admin
Administrator
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 2009, o 09:32

Certyfikat jakości – sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej

Postautor: Admin » 29 lis 2017, o 13:30

Obecnie firmom coraz trudniej rywalizować innowacjami czy ceną. Jedynym sposobem na osiągnięcie sukcesu jest zaoferowanie klientom produktów lepszej jakości niż konkurencja. Najlepiej, jeśli będzie ona potwierdzona jakimś certyfikatem jakości.

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość
Na początku XXI wieku jakość wytwarzanych produktów i świadczonych usług to jeden najbardziej gorących problemów. Wielu konsumentów się skarży, że szereg produktów zakupionych w ostatnim czasie nie spełnia ich wymagań w zakresie jakości. Klienci coraz częściej poszukują produktów wysokiej jakości, najlepiej takich, których producentami są firmy o ugruntowanej opinii w tym zakresie. Firmy, które nie tylko werbalnie gwarantują jakość, ale także posiadają różnego rodzaju certyfikaty poświadczające jakość wydane przez niezależne organizacje, instytuty czy organizacje branżowe.

Krajowy Znak Jakości
Na rynku działa wiele organizacji wydających certyfikaty jakości. Do najbardziej uznanych w branży i wśród klientów należy Krajowy Znak Jakości. To certyfikat przyznawany firmom spełniającym najwyższe standardy etyki i uczciwości. Aby zostać jego posiadaczem, trzeba przejść wszechstronną weryfikację na wielu płaszczyznach przy pomocy specjalistycznych narzędzi. Autorzy, chcąc utrzymać certyfikat na wysokim poziomie, tak, aby on stale i z równą mocą oddziaływał na opinię społeczną, stale doskonalą oprogramowanie służące do weryfikacji firm chcących się nim legitymować.

Przewaga jakościowa
Przewaga konkurencyjna to nadrzędna pozycja firmy wobec konkurencji. Firma, która chce osiągnąć taką pozycję, a przez to cieszyć się dużym zainteresowaniem, musi zaoferować klientom innowacyjny produkt wysokiej jakości w niskiej cenie. W teorii właśnie można wyróżnić trzy rodzaje przewagi konkurencyjnej: przewaga jakościowa, cenowa i innowacyjna. W dobie ogromnej konkurencji coraz trudniej firmom rywalizować ceną. Niezmiernie trudno jest zaproponować klientom produkt innowacyjny. Dzięki dostępowi do wiedzy, migracji pracowników czy dostępowi do najnowszych technologii, większość produktów na rynku nie różni się pod względem technicznym. Jedyny sposób an pokonanie konkurencji to zaproponowanie klientom produktów wysokiej jakości.

Ważne, co mówią inni
Większość firm chwali się, że oferuje klientom produkty najwyższej jakości. W te zapewnienia mało kto już dzisiaj wierzy. Klienci coraz częściej potwierdzenia tego faktu szukają wśród opinii innych klientów. To dla niech bardziej wiarygodne źródło informacji. Równie istotną rolę w procesie zakupowym co opinie znalezione w sieci, odgrywają także wszelkiego rodzaju certyfikaty jakości. Wiadomo, że firma zawsze będzie o sonie mówiła dobrze, najważniejsze jednak co o jakości jej produktów mówią inni klienci lub organizacje niezależne. Certyfikat jakości, taki jak Krajowy Znaj Jakości, to nic innego jak oficjalna pieczęć na laurce wystawionej firmie przez użytkowników.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości