Pożyczka dużej kwoty od znajomego

nofake

Pożyczka dużej kwoty od znajomego

Postautor: nofake » 15 maja 2015, o 08:46

Witam. Zastanawiam się nad kupnem mieszkania i jak większość polaków w takiej sytuacji jestem zmuszony pożyczyć na ten cel. Oczywistym wariantem jest kredyt hipoteczny z banku. Wstępnie orientowałem się w tej sprawie i posiadam zdolność kredytową. Chodzi mi jednak po głowie troche inna forma pożyczyki, bezprowizyjna i dużo mniej oprocentowana niż bankowa. Otóż mam kilku bogatszych znajomych, którzy być może mogliby wyłożyć mi większa ilość gotówki. Oczywiście nic za darmo, byłaby to pożyczka na jakiś tam procent spłacana co miesiąc w okresie kilku lub kilkunastu lat. Skoro i tak aktualnie nie mieliby pomysłu na inwestowanie tych pieniędzy to mogliby pomnożyć je właśnie w taki sposób. Rzecz jasna na to musiałby być prawomocny "papier", który zabezpieczałby każdą ze stron. Nie znam się zupełnie na tym, dlatego piszę tutaj. Jak wygląda i odbywa się takie udzielenie pożyczki (w kwocie co najmniej 100tys. zł.) od osoby prywatnej dla osoby prywatnej? Jakie koszty się z tym wiążą? Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie instytucje w tym celu trzeba odwiedzić? Ile z tego idzie dla fiskusa? Czy wystarczy tylko spisanie umowy w obecności notariusza? Będę ogromnie wdzięczny za wszystkie informacje i podpowiedzi. Pozdrawiam

zmuda22

Re: Pożyczka dużej kwoty od znajomego

Postautor: zmuda22 » 11 cze 2015, o 16:08

Ja proponuje udać się do prawnika. Ona na pewno stworzy taką umowę.

Lenek89
Kontaktowanie:

Postautor: Lenek89 » 9 lip 2015, o 10:39

Prawnik, to podstawa. Umowy, które są dostępne w internecie nie zawsze zawierają wszystkie potrzebne informacje i możemy mieć problemy jeśli podpiszemy taką umowę.

Zako
Kontaktowanie:

Postautor: Zako » 7 sie 2015, o 15:10