Czytanie poezji i bajek nieżyjących autorów na youtube.

ewaa

Czytanie poezji i bajek nieżyjących autorów na youtube.

Postautor: ewaa » 21 sty 2016, o 17:21

Witam. Chciałabym czytać na youtubie poezje lub bajki nieżyjących autorów takich jak np: Ignacy Krasicki, albo Braci Grimm. Jakie warunki musze spełnić, aby nie popaść w kłopoty finansowe lub karne? (jestem w tym zielona) Czy od ilości wyświetleń na youtube mam jakieś zobowiązania pieniężne, i komu? Dodam, że chce się zająć taką działalnością hobbystycznie, ale nie ukrywam, że jeśliby mi szczęście dopisało to chętna jestem na jakiś grosz z tej frajdy:)
Czy musiałabym sobie zastrzec prawo autorskie do mojego image/stylu/programu i moich exponatów widocznych na wizji? Dokumentacja?

Odkryjprawo.pl
Kontaktowanie:

Re: Czytanie poezji i bajek nieżyjących autorów na youtube.

Postautor: Odkryjprawo.pl » 28 sty 2016, o 15:42

Dzień dobry ;-)

Myślę, że nie musisz się obawiać. Prawa autorskie majątkowe wygasają bowiem wraz z upływem 70 lat od śmierci twórcy.

ewaa

Postautor: ewaa » 31 sty 2016, o 01:12

Dziękuję za info. Czekam na dalsze odpowiedzi lub podpowiedzi gdzie ich szukać. Temat myslę, że do najłatwiejszych nie nalezy. pozdr.

sawoj

Postautor: sawoj » 24 maja 2016, o 15:18

Jeśli będzie to twórczość zagraniczna to prawa autorskie może posiadać także tłumacz.

ewaa

Postautor: ewaa » 26 maja 2016, o 20:29

Dzięki za odpowiedż.
Tzn. jeśli przeczytam bajke lub jakiś wierszyk o w/w temacie, to nie poniosę żadnych konsekwencji, np: ,,Dziad i baba'', ,,O rybaku i złotej rybce''... Tak to rozumiem. Czy dobrze?
pozdr i czekam :)

ewaa

Postautor: ewaa » 13 cze 2016, o 14:26