Konflikt w pracy z powodu pomyłki na kasie fiskalnej

pracowniczka555
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2012, o 14:49

Konflikt w pracy z powodu pomyłki na kasie fiskalnej

Postautor: pracowniczka555 » 11 sty 2012, o 14:53

Witam,

Chcialabym sie dowiedziec, jak rozwiazac konfliktowa sytuacje, ktora zaistniala w pracy. Jestem nowa pracowniczka w jednym ze sklepow z odzieza. W pierwszym tygodniu pracy obslugujac kase fiskalna popelnilam blad w trakcie autoryzacji karty platniczej. W momencie, kiedy nalezalo potwierdzic zgodnosc podpisu na karcie platniczej z podpisem kupujacej - zamiast tak, niechcacy wcisnelam nie. Platnosc zostala odrzucona. Jako nowa pracowniczka, nie wiedzialam, jak postapic dalej aby sfinalizowac transakcje do konca. BYl to dzien, kiedy kierowniczka miala wolne, wiec z pomoca przyszla inna z pracownic. Gdy dowiedziala sie o tym - wydawaloby sie - drobnym bledzie - zdenerwowala sie. Atmosfera zrobila sie bardzo nerwowa i nieprzyjemna. Bylam zdana na pomoc dwoch pracownic (jedna z rocznym stazem w tym sklepie, druga z piecioletnim). Jedna oddalila sie, a druga stanela za kasa i przeprowadzila cala operacje ponownie. Poprosila kupujaca o wyjecie towaru z reklamowki po czym poprosila mnie aby ten towar zeskanowac ponownie. Pracownica za kasa zatwierdzila wszystko i tym razem platnosc przebiegla prawidlowo.

Jak wielkie bylo moje zdziwienie, gdy dowiedzialam sie - najpierw od tejze pracownicy, a pozniej od kierowniczki sklepu, ze w wyniku tej pomylki musimy zwrocic z wlasnej kieszeni pieniadze za towar zeskanowany dwukrotnie, gdyz platnosc karta platnicza zostala dokonana tylko raz (pierwsza niechcacy odrzucilam przyciskiem "nie"). Wiem, ze obie pracownice mialy stycznosc z kasa, gdy ja sie odsunelam liczac na ich pomoc. Nie wiem tylko, dlaczego zadna z nich nie potrafila wybrnac z tej sytuacji.

Okazalo sie tez, ze w tym sklepie nie jest to pierwsza tego typu sytuacja. Temu podobne bledy sprzedawczyn skutkowaly tym, ze juz musialy oddawac pieniadze z wlasnej kieszeni. Czy to normalne, ze za pomylke na kasie - pracownicy musza oddawac pieniadze? Przeciez pomylki sie zdarzaja - w sklepie nic nie zginelo, ilosc towaru zgadza sie. Od kilku dni sytuacja stala sie tak nieprzyjemna, ze juz podjelam decyzje o odejsciu. Nie wyobrazam sobie zostac tam dluzej, niz wymaga okres wypowiedzenia. Krzyk, wzajemne obwinianie a nawet ublizanie stalo sie porzadkiem dziennym. Ale nie to jest sednem problemu.

Po kilkuletnim doswiadczeniu w pracy z kasa (glownie za granica) jeszcze nigdy nie spotkalam sie z tego typu sytuacja, zeby placic pieniadze za najnormalniejsza pomylke na kasie. Pomijam juz fakt, ze proby skontaktowania sie z kierowniczka w dniu pomylki (byla to sobota) nie przyniosly pozadanego efektu. Nie moglam liczyc na wskazowki z jej strony poza stanowczym twierdzeniu, ze pieniadze trzeba bedzie zwrocic. Zastanawiajace jest tez, ze pracownica z rocznym stazem w sklepie nie potrafila zaradzic tej sytuacji. Czy tak ma wygladac szkolenie nowego pracownika? Absurd.

Podsumowujac, wedlug kierowniczki, pracownicy musza zlozyc sie i oddac rownowartosc ponad 300 zł, mimo ze zaden towar nie zginal, a jedynie zostal dwukrotnie zamiast jeden raz "nabity" na kase.

Uprzejmie prosze o odpowiedz, jak to wyglada wswietle prawa? Jakie kroki powinnam podjac? Nie wierze, aby mozna bylo popelnic taki blad na kasie, ktorego nie daloby sie skorygowac.

Z powazaniem,
Pracowniczka

Kasiek
Posty: 796
Rejestracja: 14 lut 2011, o 12:40

Re: Konflikt w pracy z powodu pomyłki na kasie fiskalnej

Postautor: Kasiek » 12 sty 2012, o 14:34

Moim zdaniem spokojnie mogłabyś podać do sądu pracy kierowniczkę za mobbing. Skoro nic nie zginęło - ani towar, ani pieniądze - to nie ma prawa Cię tak traktować. A skoro transakcja była oznaczona jako płatna kartą, to tym bardziej - widać jak na dłoni, że nie doszła do skutku.

szupke
Posty: 49
Rejestracja: 3 sty 2012, o 13:09

Re: Konflikt w pracy z powodu pomyłki na kasie fiskalnej

Postautor: szupke » 13 sty 2012, o 13:46

Tutaj ciężko by było udowodnić mobbing-sama istota mobbingu polega na czymś zupełnie innym i musi zaistnieć kilka przesłanek. Z tego co rozumiem, to kupujący dwa razy zapłacił za tę samą rzecz-jeżeli tak było to zwróci się do sklepu o zwrot pieniędzy i wtedy osoba odpowiedzialna będzie musiała te pieniążki zwrócić-niestety tak to działo i to jest wasz wspólny błąd.

Frank233
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2018, o 15:01

Re: Konflikt w pracy z powodu pomyłki na kasie fiskalnej

Postautor: Frank233 » 14 mar 2018, o 15:32

Osobiście uważam, że wybór kasy fiskalne nie powinien sprawić większego kłopoty. Przecież na rynku jest naprawdę mnóstwo firm, które mają do zaoferowania taki sprzęt. Dlatego myśle, że każdy szybko znajdzie coś dla siebie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości