Zaczynam pracę w gastronomii, na umowę o pracę, i nie mogę znaleźć jasnych informacji na temat który mnie interesuje.
Będę pracować 2x2 czyli dwa dni pracy, dwa dni wolnego, około 40h tygodniowo. Wychodzi więc na to, że dziennie będę spędzać w pracy więcej niż 8 godzin. I tu pojawia się pytanie: czy za godziny powyżej dobowego wymiaru tj. 8h należy mi się dodatkowa stawka, mimo, że w tygodniu nie przekroczę 40 godzin??
Druga sprawa: Praca w święta.
Z tego co znalazłam w internecie, za pracę w święta w gastronomii nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie jeśli pracownik dostanie wolne 6 dni przed lub po dniu świątecznym. Czyli dobrze rozumiem, że przy moim systemie pracy, za pracę np. w dwa dni Bożego Narodzenia dostanę takie same wynagrodzenie jak za pracę w zwykły dzień??!
Czy są jeszcze jakieś inne ważne kwestie, którymi różni się praca w gastronomii i hotelarstwie od "typowej pracy", o których powinnam wiedzieć?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
