Problem z gwarancją

Kara93
Posty: 1
Rejestracja: 12 gru 2012, o 17:57

Problem z gwarancją

Postautor: Kara93 » 12 gru 2012, o 18:42

Witam serdecznie! Zakupiliśmy aparat Fujifilm s4200 dnia 11.04.2012 i została wykupiona do niego dodatkowa gwarancja na 5 lat, która niby miała być gwarancją wymiany w razie uszkodzenia nawet z naszej winy na nowy sprzęt. Problem polega na tym, że gdy włożyłem baterie do aparatu oryginalne z pudełka po pół godzinie użytkowania rozlały się w środku. Natychmiast je wyciągnąłem, oczyściłem lekko i włożyłem całkiem nowe. Aparat chodził sprawnie lecz po 2-3 dniach zaczęło się coś w nim psuć. Wyłączał sie sam, włączał się kiedy chciał itp. Poszedłem na gwarancję z nim, a tam usłyszałem wiadomośc, że aparat nie może zostać uznany na gwarancji dlatego, że usterka wynikła z mojej winy, bo baterię długo leżały w pudełku (sic!). Od daty zakupienia aparatu został on od razu sprawdzony i z powrotem spakowany i ponownie uruchomiony po około 1,5-2 tyg. Ubezpieczyciel nie chce uwzględnić mi gwarancji, bo twierdzi, że to z mojej winy. Bardzo proszę o porady! Pozdrawiam..

Ps. Jeszcze takie pytanie gdzie z tym mogę się udać "wyżej"? Rzecznik Praw Konsumenta??

Nasty Mosquito
Posty: 6
Rejestracja: 1 lip 2013, o 19:39

Re: Problem z gwarancją

Postautor: Nasty Mosquito » 1 lip 2013, o 20:16

To raczej przedłużona gwarancja a nie ubezpieczenie.Jeśli sprzęt posiadał by osobne ubezpieczenie to na 100% serwis musiał by to naprawić lub wymienić sprzęt na nowy.W przypadku tylko przedłużenia gwarancji nie ma takiej możliwości bo zawinił tu czynnik ludzki a nie usterka sprzętu.
Przy zakupie nowego sprzętu często oferują nam przedłużenie gwarancji i wykupienie ubezpieczenia.Niestety są to koszta 1/3 sprzętu a wiadomo jak kupuje się TV za 3500 zł to ciężko do niego dopłacić następny tysiączek,który mógłby iść np.na kino domowe.Warto czasem się jednak zastanowić nad takim ubezpieczeniem.Np.przy kupnie laptopa dla dziecka(zalanie,upadek sprzętu,itp).Kumpel kupił laptop za 2300zł dwa lata temu.Kilka miesięcy temu dziecko wylało soczek na klawiaturę i szlag trafił sprzęt-na amen.Wymieniono płytę główną,dysk,napęd i oprogramowanie.Wycenili szkody na 2000zł!!!!!Kolega miał wykupione ubezpieczenie za bodajże 700zł.Niestety miał w tym ubezpieczeniu tzw"udział własny" w wysokości 20-tu procent i tak czy inaczej musiał dopłacić do tej imprezy około 400 zł.Warto więc zwrócić uwagę na owy udział własny bo sprzedawcy w marketach ze sprzętem elektronicznym nabijają sobie premie wciskając nie raz dłuższą gwarancję na szczoteczkę elektryczną albo ubezpieczenie na żelazko na przykład:)
I tak na przyszłość,jeśli były to baterie w komplecie z aparatem lub też zakupione w tym samym sklepie co sprzęt to od razu,niezwłocznie trzeba lecieć do tego sklepu albo chociaż zadzwonić i powiadomić sprzedającego o usterce.Jeśli kupiliśmy sprzęt za pięć szósta w piątek a w weekend sklep jest nieczynny to należy zrobić zdjęcia (tu np.) rozlanych baterii lub choć opisać cała sytuację i niezwłocznie wysłać to mailem na adres sklepu-pozwoli to nam na jeszcze lepsze zabezpieczenie się,że nie była to nasza wina.
Pozdrawiam

frania.kwiecien
Posty: 4
Rejestracja: 22 gru 2018, o 00:07

Re: Problem z gwarancją

Postautor: frania.kwiecien » 22 gru 2018, o 22:05

Od niedawna mam aparat, ale zdjęcia które robię są dość przeciętne. Muszę troszkę więcej poczytać na ten temat i nauczyć się korzystać z programów do obróbki zdjęć.

Gardian
Posty: 155
Rejestracja: 12 kwie 2016, o 18:14

Re: Problem z gwarancją

Postautor: Gardian » 25 gru 2018, o 13:59

A co Twój aparat ma do problemu z gwarancją?

machnik888
Posty: 1
Rejestracja: 2 sty 2019, o 12:12

Re: Problem z gwarancją

Postautor: machnik888 » 2 sty 2019, o 12:14

Ja polecam wszystkich przyszłym nabywcom samochodów zainwesotwać w podstawowy chociaz miernik lakieru. Polecam firmę http://www.prodig-tech.pl. Bardzo przydatne kieszonkowe urządzenie, które szybko sprawdzi wasz nowy samochód i prawdomówność sprzedającego.
machnik888

andrzej443
Posty: 1
Rejestracja: 3 sty 2019, o 10:27

Re: Problem z gwarancją

Postautor: andrzej443 » 3 sty 2019, o 10:32

Nigdy w swoim życiu nie miałem problemów z gwarancją.

WeraTowska
Posty: 1
Rejestracja: 3 sty 2019, o 15:46

Re: Problem z gwarancją

Postautor: WeraTowska » 3 sty 2019, o 15:50

Wiele sklepów w Polsce robi problemy z gwarancją, co jest chyba nielegalne, ponieważ konsument ma prawo do reklamacji zawsze i wszędzie. Nigdy nie zapomnę, jak oddałam do jednego obuwniczego kozaki, u których się rozwalił zamek (po niecałym miesiącu noszenia) - owszem, naprawili mi je, ale pudełko, w którym je zaniosłam było tak zmasakrowane, jakby ktoś je dosłownie rozdeptał...

arlamow
Posty: 5
Rejestracja: 4 sty 2019, o 15:45

Re: Problem z gwarancją

Postautor: arlamow » 4 sty 2019, o 16:08

Może warto w tym temacie popytać znajomych? Sądzę, że to może być bardzo dobre rozwiązanie.
Fałszywa miłość jest gorsza niż prawdziwa nienawiść.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości