Trzykrotny problem z gwarancją

Hanna98
Posty: 3
Rejestracja: 4 sty 2018, o 14:38

Trzykrotny problem z gwarancją

Postautor: Hanna98 » 4 sty 2018, o 19:08

Witam.
Mam pewien problem. Otóż w grudniu 2016 r. zakupiłam monitor marki Samsung. Monitor działał sprawnie przez 3 dni, po czym się zepsuł (problemem była wylewająca się matryca). W sklepie Media Expert uznano reklamację, lecz nie uwzględniono faktu, że podczas włączania monitora nie ma obrazu, a jeśli się pojawia, to miga. Monitor ponownie został oddany do sklepu, gdzie przywrócono w nim jedynie ustawienia fabryczne, nie uwzględniając wymienionych przeze mnie problemów, twierdząc, że jest już naprawiony. Wysłałam więc monitor po raz trzeci, lecz pracownicy sklepu uznali, że nie przyjmą reklamacji. Napisałam więc maila do Samsunga o problemach występujących w owym monitorze, na co dostałam odpowiedź, że fakt, iż monitor może migać uwzględniony jest w instrukcji. Jednak brak obrazu podczas włączania nadal występuje. Firma Samsung stwierdziła, że brak obrazu to normalna cecha tego monitora, oraz że jest w pełni sprawny. Został wysłany filmik, na którym udowodniłam, że monitor nadal nie jest sprawny. Firma jednak nie uznała moich roszczeń. Następnie dwa razy monitor włączył się poprawnie i zapytałam, gdzie w instrukcji jest napisane, że monitor nie wyświetla obrazu. Dopiero po roku stwierdzono, że monitor sprawia utrudnienia w użytkowaniu, lecz nadal jest sprawny. I poinformowano mnie, że muszę napisać pismo do sklepu, żeby to naprawili.
Tak więc dwa razy monitor został przyjęty na gwarancję do sklepu, jednak problemu nie rozwiązano. Sprzęt nadal nie jest sprawny, trzeci raz reklamacja została odrzucona. Dodam, że komputer, którego używam, jest sprawny.
Stąd moje pytanie: czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany produktu na inny? Oraz gdzie się udać, lub co zrobić, gdy w ten sposób traktuje się klienta, a ewidentnie jest problem z tym monitorem?

platyn28
Posty: 3
Rejestracja: 5 sty 2018, o 22:48

Re: Trzykrotny problem z gwarancją

Postautor: platyn28 » 5 sty 2018, o 22:51

Witam. Czy skoro firma Samsung stwierdziła, że brak obrazu to cecha monitora, to czy taka informacja jest umieszczona w karcie gwarancyjnej?

Hanna98
Posty: 3
Rejestracja: 4 sty 2018, o 14:38

Re: Trzykrotny problem z gwarancją

Postautor: Hanna98 » 5 sty 2018, o 22:54

W instrukcji obsługi napisane jest jedynie, że obraz może migotać przy włączonej funkcji FreeSync. Nie ma tam natomiast mowy o braku obrazu.

platyn28
Posty: 3
Rejestracja: 5 sty 2018, o 22:48

Re: Trzykrotny problem z gwarancją

Postautor: platyn28 » 5 sty 2018, o 22:56

Miałem z tą "Firmą" kiedyś podobny problem. Ile czasu pozostało do końca okresu gwarancyjnego ? W moim przypadku odciągali maksymalnie terminy napraw.. Ostatecznie Gwarancja dobiegła końca i sprzęt pozozostawiony został przez Samsunga nie sprawny.

Hanna98
Posty: 3
Rejestracja: 4 sty 2018, o 14:38

Re: Trzykrotny problem z gwarancją

Postautor: Hanna98 » 5 sty 2018, o 23:06

Monitor został zakupiony w grudniu 2016 roku, a okres gwarancyjny wynosi dwa lata. Więc do końca okresu gwarancyjnego pozostało jeszcze kilka miesięcy. Jak zakończyła się sytuacja w wymienionym przypadku? Czy udało się wyciągnąć jakiekolwiek konsekwencje wobec tej firmy?

platyn28
Posty: 3
Rejestracja: 5 sty 2018, o 22:48

Re: Trzykrotny problem z gwarancją

Postautor: platyn28 » 5 sty 2018, o 23:20

Hanna98 pisze: Jak zakończyła się sytuacja w wymienionym przypadku? Czy udało się wyciągnąć jakiekolwiek konsekwencje wobec tej firmy?



Firma w sposób żałosny potraktowała klienta, zrezygnowałem z ich sprzętu i zapewnioną mają u mnie antyreklamę.

Za to Inna sytuacja była w przypadku smartfona firmy Sony. Telefon był zgłaszany do reklamacji 3 razy z tą samą usterką. Po napisaniu pisemnego listu do serwisu, który zajmuje się tymi telefonami poprzez operatora, u którego został zakupiony telefon z żądaniem wymiany telefonu na nowy, zrobieniu antyreklamy na portalu społecznościowym została przedstawiona propozycja wymiany telefonu na nowy lub zwrotu pieniędzy. Wszystko zakończyło się dobrze, z przeprosinami od producenta - dostałem nowy telefon.

W Twoim przypadku.. hmm.. można spróbować jeszcze raz udać się do sklepu, i spróbować wyjaśnić ten fakt sprzedawcy, by uwzględnił rękojmie. można też, w przypadku, gdyby jej nie uznano, poprosić o uzasadnienie pisemne i wybrać się do rzecznika praw konsumenta. Jeżeli sprzęt jest wart fatygi, to jak najbardziej.
Pamiętaj, że oprócz gwarancji producenta, za to co sprzedał odpowiada także dystrybutor. Także j.w. napisane, do MediaExpert się zgłosić żądając naprawy/wymiany z tytułu rękojmi (także 2 lata).
Warto więc udać się do rzecznika praw konsumenta i omówić dokładnie z nim sytuację - na pewno pomoże.
Czekam na informację co i jak się skończyło :)
Dla informacji:
Art. 556[1] KC
§1.Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
1) Nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości